mandag 9. mars 2009

Lykke?

Hva er egentlig lykke?
  • Når du føler deg trygg, og har all omsorg du trenger?
  • Når du har en du elsker og en som elsker deg tilbake?
  • Når du har drømme jobben, og økonomien i godt hold?
  • Når du smiler hver dag som går, og bare er glad?
  • Når du føler at du har det bra, og ikke ville endret på noe?
  • Når du er fornøyd med deg selv og livet du lever?

Jeg tror det er mange måter og beskrive lykke på. For vi alle er så forskjellige, lykke for en kan være på ingen måte lykke for en annen. Hvis du ser deg rundt er det kanskje lett å oppfatte hvem som er lykkelige og ikke? Men noen er også veldig flink til å late som!

Lurer på når folk selv mener de er lykkelige, og har oppnådd det de vil.

Nå fortiden er jeg lykkelig, det har jeg egentlig vært en stund, men det er noe som kunne gjort meg lykkeligere. Å kunne fått opp karakterene litt og funnet ut av hva jeg egentlig vil bli! Det er så mange valg. Å jeg vet ikke hva jeg vil. Men snart kanskje svarene kommer til meg?

Men Lykkelig er jeg, jeg har en kjempe familie som er der for meg, venner som støtter meg, og er søte som sukker. Og en gutt, eller ikke en hvem som helst gutt, men gutten i livet mitt. Med navnet Robin. Han gjør meg lykkelig! Virkelig. Uten han er dagen tom, men bare ved å sende meg en melding eller ringe, legger han lett et smil om ansiktet mitt. Sommerfuglene flyr i magen min når han ser på meg, å akkuratt i det øyeblikk ville jeg ikke vært noe annet sted, med noen andre. Sekunder blir til minutter, timer til dager, og dager til evigheter. Lykkerus. Alle fortjener å være lykkelige, jeg sier ikke at jeg er lykkelig hver dag, hele dagen, men løpet av dagen en eller annen gang føler jeg meg lykkelig uansett om det er en dårlig dag.

Lykke er noe alle burde oppleve og føle. Lykke er så godt. Jeg er sikker på at lykke forlenger livet, som det sies at en latter for lenger livet.

Hva gjør egentlig deg lykkelig? Hva mener du er lykke?

Ingen kommentarer: